Tutaj powinien być opis

Klasa II Projekt "Ciekawscy drugoklasiści" - Moduł III

 
Trzeci moduł projektu za nami! Tym razem pochyliliśmy się nad problemem: „Dlaczego widzę, czuję i słyszę?”. Temat ciekawy i zachęcający do działania, bo angażujący nasze zmysły. Nie zabrakło więc zadań badawczych, wyłączających poszczególne zmysły; np. chwytanie drobnych przedmiotów przez rękawiczki, poznawanie przedmiotów po zapachu, osób po głosie czy smaków z zawiązanymi oczami. Mogliśmy też przekonać się, że zmysłyczasem nasz oszukują. Zanim doszliśmy do konkretnych wniosków, obejrzeliśmy film edukacyjny o budowie i działaniu mózgu oraz krótkie filmiki o tym, dlaczego widzimy i dlaczego słyszymy. Dzięki przekazywanym informacjom uporządkowaliśmy naszą wiedzę o budowie i funkcjach mózgu i od tej pory wiemy, gdzie mieści się nasze centrum dowodzenia. Potrafimy je stymulować do działania poprzez ćwiczenia angażujące obie półkule: rysowanie oburącz, ruchy naprzemienne czy leniwe ósemki. W wyniku podjętych działań badawczych wysunęliśmy kilka wniosków, które można podsumować jednym zdaniem. „Każdy zmysł może funkcjonować osobno, ale najlepsze rezultaty przynosi współpraca wszystkich zmysłów i obu półkul.” Obejrzyjcie naszą naukę poprzez zabawę.
 
Tekst i foto : B.Kukfisz