
„Ciekawscy trzecioklasiści” – moduł II 🔎🕵🏻♀️
Jak skutecznie współdziałać w zespole? To pytanie nurtowało klasę trzecią podczas realizacji kolejnej lekcji projektowej. W grupach, parach i w zespole uczniowie podejmowali kolejne zadania praktyczne, m.in. mijanie się na ławeczce szwedzkiej, ustawienie wg podanego kryterium, wykonywanie ćwiczeń trzymając wspólną piłkę czy kartkę różnymi częściami ciała, instruowanie kolegi z zasłoniętymi oczami, jak dojść do celu… Wspólnie obmyślali, jak odwrócić koc, na którym stoją bez dotknięcia podłogi czy jak dostać się na drugi brzeg mając jedynie kilka kartek papieru.
Na zakończenie zajęć powstał - wspólnie opracowany - „Kodeks skutecznej współpracy w zespole”. Dominowały w nim takie hasła jak wzajemne zaufanie, zaangażowanie wszystkich, wzajemne słuchanie się, wspólny cel realizowany w atmosferze zgody i współdziałania.
Wszystkie zadania projektowe wymagały współpracy, pełnej koncentracji na zadaniu, pomysłowości czy wreszcie krytycznego myślenia. Czasem trzeba było też posłuchać innych. Zadania angażowały wszystkich uczniów i wyzwalały ogromne pokłady radości. Z utęsknieniem czekają na kolejny moduł.
B. Kukfisz